bed

Categories:

Fysieke ongemakken: iedereen heeft er op tijd en stond wel eens last van. Natuurlijk moet je je er dan niet meteen bij neerleggen dat er niets aan te doen valt. Er zijn voor de meeste lichamelijke klachten immers wel degelijk oplossingen voorhanden. Heb jij vaak last van bepaalde kleine kwaaltjes? Dan zijn er gelukkige wel wat tips die je meteen uit kunt voeren die kunnen helpen.

Een goed matras

Een slechte nachtrust is absoluut één van de grootste redenen voor fysieke klachten. Het spreekt dan ook voor zich dat je best alles uit de kast haalt om jouw nachtrust te optimaliseren. Zowat het belangrijkste voor een goede nachtrust is de kwaliteit van de matras. Bespaar dan ook niet op kwaliteit wat jouw matras betreft en koop meteen een goede zoals bijvoorbeeld het bio matras van Una.

De kracht van de wandeling

Een dagelijkse wandeling aan een intensief tempo is één van de beste dingen die je kunt doen om je immuunsysteem een boost te geven. Bewegen zorgt voor extra zuurstof naar de hersenen en stimuleert de hersenactiviteit. Bovendien kom je zo even buiten en die blootstelling aan de elementen zorgt voor heel wat positieve zaken. Ten slotte is het zo dat wandelen stress verlagend werkt en minder stress betekent minder gespannen spieren.

Verander regelmatig van houding

Te lang in eenzelfde houding zitten is één van de slechtste dingen die je met je lichaam kunt doen. En laat dat nu net zijn wat we bijna allemaal veel te veel doen. Zeker bij thuiswerk is het gevaarlijk om in die gewoonte te vallen die leidt tot heel wat lichamelijke klachten. Zorg er dus voor dat je regelmatig je houding aanpast. Trek de schouders op, verplaats je benen of stap even rond.

Ademen!

Ademen doen we allemaal maar bewust diep in- en uitademen is één van de meer stress verlagende oefeningen die we kennen. Voer dan ook regelmatig de volgende ademhalingsoefening uit: vier seconden adem vasthouden, vier seconden uitademen en vier seconden inademen. Herhaal naar wens!

Even stretchen

We schakelen stretchen vaak gelijk aan sporten. Nochtans kan af en toe eens goed stretchen ook nodig zijn zonder sport. Dit op tijd en stond doen is één van de beste tips om lichamelijke klachten te verminderen of zelfs weg te werken.

Tags:

No responses yet

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.