Categories:

Wanneer je vaker in de sportschool komt ga je waarschijnlijk met een bepaald doel. Het kan ook zo zijn dat je gaat omdat je afwisseling wil in het sporten. Je traint dan steeds een andere spiergroep. Sporten in de sportschool is voor jong en oud en we zien dan ook dat er steeds vaker getraind wordt met een bepaald doel. Een doel kan zijn afvallen, maar een doel kan ook zijn je shape behouden of een bepaald soort oefeningen zo goed mogelijk uitvoeren. Je gaat bij die laatste dan trainen om zo goed mogelijk bijvoorbeeld krachtoefeningen uit te voeren. Daarbij let je op de uitvoering en de coördinatie. Je kan voor ieder soort doel een trainingsschema opstellen of laten opstellen. Ook voeding is daarbij belangrijk. Ben je hier benieuwd naar? Lees dan verder.

Billen

Voor je billen kun je een trainingsschema samenstellen of laten samenstellen. Je gaat dan zo goed mogelijk trainen om je billen in shape te krijgen, te houden of om de oefeningen helemaal correct uit te voeren. Wanneer je voor de billen traint kan dit zowel voor een man als een vrouw zijn. Oefeningen die zeker niet mogen ontbreken in je trainingsschema zijn de squats en de splitsquads. Zo krijg je pas echt mooie billen.

Full body

Een full body schema wordt vooral opgesteld als je wil afvallen. Full body is over het algemeen benen, billen, buik, borst, armen en rug. Alle spiergroepen komen in dit schema voorbij. De oefeningen zijn dan ook voornamelijk om af te vallen, niet om ze helemaal 100% correct uit te voeren. Natuurlijk is het leuk als je deze oefeningen zo goed mogelijk uitvoert, maar de hoofdfocus ligt hier over het algemeen niet op. Focus bij dit schema ligt op het aanwennen van trainen en dat inclusief voeding. Een voedingsschema is hierbij dan ook zeker aan te raden. Deze kun je zelf maken, maar dan moet je goed op je kilocalorieën letten. Het is eerder aan te raden dat je trainer een voedingsschema maakt en deze ook met je monitort. Zo weet je zeker dat je alles op de juiste manier doet en dat je die resultaten gaat behalen.

Krachttraining

Deze soort training is de afgelopen jaren steeds populairder geworden. Waar krachttraining eerst alleen voor mannen was, zien we nu dat ook steeds meer vrouwen aan krachttraining doen. Dat is niet gek, want krachttraining helpt je om sterker te worden en bovendien om je lichaam in shape te brengen. Bij krachttraining is een voedingsschema wel heel belangrijk. Een voedingsschema voor krachttraining is dan ook aan te raden. Een voedingsschema voor krachttraining kun je zelf samenstellen, maar ook een trainer in de sportschool kan je hier zeker bij helpen. Waarom de voeding bij krachttraining zo belangrijk is? Dat komt omdat je voeding nodig hebt om tijdens de training goed te presteren. Zo kun je het maximale uit je training halen.

 

Tags:

No responses yet

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.