Categories:

afvallen tips’ is een veel gezocht onderwerp online. Afvallen is het meest gekozen goede voornemen aan het begin van elk jaar en ook gedurende het jaar is het voor veel mensen een streven om wat af te vallen. Makkelijk afvallen is dan ook iets wat de meeste mensen willen. Dat klinkt misschien onmogelijk, maar de makkelijke aanpassingen zijn vaak het meest duurzaam en deze makkelijke aanpassingen kunnen daardoor veel impact hebben. Vandaag delen we graag een paar makkelijke manieren om meer te bewegen.

Is het fysiek onmogelijk?

De eerste vraag die je jezelf constant moet stellen is ‘’is het fysiek onmogelijk om het zelf te doen?’’. Het is vaak erg verleidelijk om te vragen of iemand even wat aangeeft of als ze toch naar boven lopen even wat voor je meenemen. Vraag je dan af of het fysiek onmogelijk is om het zelf te doen. Door dit soort kleine klusjes zelf te doen krijg je heel gemakkelijk meer beweging. Je loopt gerust een aantal keer per dag extra de trap op en af en kunt ongemerkt veel extra stappen zetten binnen je eigen huis.

Neem de trap

Ook op je werk, in het winkelcentrum of als je op bezoek gaat. Oké, wanneer iemand op de 15e verdieping woont snap ik dat je niet alle 15 verdiepingen de trap neemt. Maar stel jezelf bijvoorbeeld het doel om alles tot 5 verdiepingen met de trap te doen. Pak dan vanaf daar de lift. Je zal misschien verbaasd zijn van hoeveel trappen je tegen kunt komen.

Ga met de fiets

Net als met de trap nemen, zijn er veel dingen die je makkelijk op de fiets kunt doen. Even snel een pak rijst halen voor het avond eten? Pak de fiets. Gezellig op de koffie bij vrienden? Pak de fiets. Op deze manier kun je zoveel extra beweging in een dag stoppen. Natuurlijk kun je ook een leuke route uitstippelen en deze gaan fietsen, fietsen hoeft niet altijd een doel te hebben of een eindbestemming. Het kan ook enorm leuk zijn om nieuwe plekjes en routes in de buurt te ontdekken. Hetzelfde geld voor wandelen.

Tags:

No responses yet

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.